Všeobecné obchodné podmienky pre dovoz áut
OBCHODNÉ PODMIENKY
Všeobecné obchodné podmienky sprostredkovania kúpy motorových vozidiel
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Sprostredkovateľská spoločnosť ETIC CAPITAL a.s., spoločnosť so sídlom Námestie slobody 28, 811 06 Bratislava, IČO: 50745875 (ďalej len „Sprostredkovateľ“) je právnická osoba, ktorá sa v rámci svojej podnikateľskej činnosti venuje predovšetkým sprostredkovaniu predaja a kúpy/dražby motorových vozidiel pre fyzické a právnické osoby - klientov, ktorí prejavia záujem o sprostredkovanie kúpy/dražby alebo predaja motorového vozidla. (ďalej len „Klient“)
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP“) upravujú pravidlá činnosti Sprostredkovateľa pri exkluzívnom – výhradnom sprostredkovaní kúpy alebo dražby motorového vozidla tak, aby Sprostredkovateľ s vynaložením odbornej starostlivosti a na základe pokynov Klienta vykonával činnosť smerujúcu ku kúpe/dražbe motorového vozidla podľa požiadaviek Klienta.
Tieto VOP upravujú všetky právne vzťahy vznikajúce medzi Sprostredkovateľom a Klientom na základe zmluvy o sprostredkovaní a poskytovaní služieb spojených kúpou alebo dražbou motorového vozidla, ako aj právne vzťahy súvisiace s konaním, ktorého cieľom je vznik takéhoto právneho vzťahu.
VOP tvoria súčasť akéhokoľvek právneho vzťahu vzniknutého na základe zmluvy o sprostredkovaní a poskytovaní spojených služieb.
V rozsahu, v akom sa ustanovenia zmluvy o sprostredkovaní a poskytovaní služieb líšia od ustanovení VOP, sú rozhodujúce ustanovenia zmluvy o sprostredkovaní.
PRÁVNE VZŤAHY MEDZI SPROSTREDKOVATEĽOM A KLIENTOM
Sprostredkovateľ vykonáva sprostredkovateľskú činnosť pre Klienta, ktorý prejaví záujem o sprostredkovanie dražby alebo kúpy motorového vozidla na základe sprostredkovateľskej zmluvy.
Sprostredkovateľskou zmluvou sa Sprostredkovateľ zaväzuje vyvíjať činnosť smerujúcu k tomu, aby Klient mal príležitosť uzavrieť kúpnu s vybraným predávajúcim motorového vozidla alebo vydražiť motorové vozidlo na online dražbe COPART (Copart, Inc. (including, but not limited, to copart.com and crashedtoys.com) (collectively, “Copart’s websites”), resp. obstarať Klientovi uzavretie zmluvy a Klient sa zaväzuje zaplatiť Sprostredkovateľovi za túto činnosť dohodnutú odmenu.
Práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré nie sú konkrétne špecifikované v sprostredkovateľskej zmluve sa riadia platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
PRÁVA A POVINNOSTI SPROSTREDKOVATEĽA
Sprostredkovateľ má najmä nasledovné práva:
právo na poskytnutie nevyhnutnej súčinnosti Klienta v rámci poskytovania sprostredkovateľských služieb;
právo na poskytnutie všetkých dokumentov potrebných na sprostredkovanie kúpy/dražby motorového vozidla pre Klienta;
Sprostredkovateľ neručí za splnenie záväzku treťou osobou, s ktorými sprostredkovala uzavretie sprostredkúvaného obchodu;
Sprostredkovateľ nenesie zodpovednosť za neúplné, nesprávne a nepravdivé informácie poskytnuté Klientom;
právo na Odmenu a na úhradu nákladov spojených so sprostredkovateľskými službami;
právo zverejňovať motorové vozidlo sprostredkúvané pre Klienta na svojej internetovej stránke www.floridafilip.sk a na youtube kanále Florida Filip,
právo vstupovať do motorového vozidla Klienta za účelom jeho obhliadky, a to aj prostredníctvom tretích osôb (najmä dopravcovia vozidla, osoby vykonávajúce servis vozidla, osoby vykonávajúce adaptáciu vozidla na európsky trh, osoby vykonávajúce zápis motorového vozidla do registra vozidiel...),
právo vyhotovovať obrazové a iné záznamy motorového vozidla.
Sprostredkovateľ je povinný najmä:
pravidelne informovať Klienta o všetkých dôležitých okolnostiach súvisiacich so sprostredkovaním, najmä okolnosti, ktoré môžu ovplyvniť rozhodnutie Klienta uzavrieť sprostredkúvaný obchod;
pre potreby Klienta uschovávať doklady v súvislosti so sprostredkovateľskými službami;
poskytovať sprostredkovateľské služby s odbornou starostlivosťou;
uschovávať zálohu pre Klienta výlučne na bankovom účte Sprostredkovateľa.
PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
Klient má najmä nasledovné práva:
na poskytovanie sprostredkovateľských služieb v odbornej kvalite;
na informácie o priebehu sprostredkovateľskej činnosti.
Klient má najmä nasledovné povinnosti:
poskytnúť Sprostredkovateľovi nevyhnutnú súčinnosť potrebnú pre riadny výkon sprostredkovateľských služieb, vrátane poskytnutia príslušnej dokumentácie a pravdivých, úplných a správnych informácií Klienta,
uhradiť Sprostredkovateľovi všetky svoje peňažné záväzky riadne a včas;
Klient súhlasí zverejniť sprostredkúvané motorové vozidlo internetovej stránke www.floridafilip.sk a na youtube kanále Florida Filip,
Klient sa zaväzuje, že počas doby trvania výhradného (exkluzívneho) sprostredkovania dojednaného v sprostredkovateľskej zmluve neuzavrie žiadnu inú zmluvu o sprostredkovaní, sprostredkovateľskú zmluvu, zmluvu o obstaraní predaja veci ani žiadnu inú obdobnú zmluvu, ktorej predmetom by bolo sprostredkovanie kúpy/dražby podobného motorového vozidla bez súčinnosti Sprostredkovateľa. V opačnom prípade je Klient povinný uhradiť Sprostredkovateľovi paušálnu náhradu nákladov vo výške dohodnutej odmeny Sprostredkovateľa. Výška paušálnej náhrady Nákladov je vzhľadom na zvýšené náklady a aktivitu Sprostredkovateľa pri exkluzívnom sprostredkovaní primeraná a zodpovedá závažnosti porušenej povinnosti Klienta. Paušálna náhrada nákladov je splatná na účet Sprostredkovateľa najneskôr do 5 dní od doručenia výzvy na jej úhradu adresovanej Klientovi.
Klient je ďalej povinný poskytnúť Sprostredkovateľovi súčinnosť potrebnú k naplneniu účelu sprostredkovateľskej zmluvy, najmä aktualizovať svoje kontaktné údaje a udržiavať komunikáciu v lehotách obvyklých pre zvolený spôsob komunikácie (e-mail, telefón), t. j. do 2 (dvoch) pracovných dní.
Klient svojim podpisom na sprostredkovateľskej zmluve potvrdzuje, že je oprávnený disponovať s finančnými prostriedkami v požadovanej výške potrebnými na kúpu/dražbu sprostredkúvaného motorového vozidla.
VZNIK SPROSTREDKOVATEĽSKEJ ZMLUVY
Sprostredkovateľská zmluva sa uzatvára v písomnej podobe alebo v elektronickej podobe prostredníctvom emailu sprostredkovateľa: info@floridafilip.sk.
V písomnej podobe sprostredkovateľská zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom jej podpísania oboma zmluvnými stranami, ak k podpisu nedôjde v ten istý deň, účinnosť a platnosť nadobúda v deň podpisu tou zmluvnou Stranou, ktorého dátum je neskorší.
VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť sprostredkovateľskej zmluvy.
Sprostredkovateľská zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú, ak sa zmluvné Strany osobitne písomne nedohodnú na uzavretí zmluvy na dobu určitú.
ZÁNIK SPROSTREDKOVATEĽSKEJ ZMLUVY
Sprostredkovateľská zmluva môže zaniknúť: (i) splnením účelu, (ii) dohodou zmluvných Strán, (iii) uplynutím doby, na ktorú sa uzatvorila, (iv) vypovedaním s jednomesačnou výpovednou lehotou bez uvedenia dôvodu, ak sprostredkovateľská zmluva bola uzatvorená na dobu neurčitú, (v) odstúpením ktoroukoľvek zo zmluvných strán z dôvodov uvedených v týchto VOP alebo (vi) uplynutím dohodnutej doby, ak sprostredkovateľská zmluva bola uzatvorená na dobu určitú, (vii) príp. zánikom Sprostredkovateľa bez právneho nástupcu.
Dohoda o skončení sprostredkovateľskej zmluvy sa uzatvára písomne a sprostredkovateľská zmluva zaniká dňom uvedeným v tejto dohode.
Výpoveď sprostredkovateľskej zmluvy je jednostranný úkon zmluvnej strany adresovaný druhej zmluvnej strane. Sprostredkovateľská zmluva zaniká uplynutím jednomesačnej výpovednej lehoty, ktorá začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho mesiacu, v ktorom bola výpoveď doručená druhej zmluvnej strane a končí uplynutím posledného dňa tohto mesiaca. Sprostredkovateľ môže vypovedať sprostredkovateľskú zmluvu z technických dôvodov, ak nemôže ďalej poskytovať Klientovi sprostredkovateľské služby v dohodnutom rozsahu alebo v potrebnej kvalite.
Odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy je jednostranný úkon zmluvnej strany adresovaný druhej zmluvnej strane. Účinnosť odstúpenia nastáva dňom doručenia písomného odstúpenia druhej zmluvnej strane.
Sprostredkovateľ je oprávnený odstúpiť od sprostredkovateľskej zmluvy, ak Klient:
neuhradil riadne a včas niektorý zo svojich peňažných záväzkov, a to ani po dobu nasledujúcich piatich (5) dní;
opakovane porušuje sprostredkovateľskú zmluvu a/alebo VOP;
neplní si svoje záväzky riadne a včas dohodnuté v sprostredkovateľskej zmluve a/alebo VOP;
poskytne Sprostredkovateľovi nepravdivé, neúplné a nesprávne informácie, na základe ktorých bol Sprostredkovateľ uvedený do omylu alebo takéto informácie sa objavia neskôr a sú spôsobilé zmariť realizáciu sprostredkúvaného obchodu;
na majetok Klienta bol vyhlásený konkurz alebo bola povolená reštrukturalizácia alebo Klient je v likvidácii;
na majetok Klienta bola nariadená exekúcia alebo iný výkon rozhodnutia.
Klient je oprávnený odstúpiť od sprostredkovateľskej zmluvy, ak Sprostredkovateľ:
opakovane, ani po reklamácii, podaní sťažnosti alebo podnetu, neposkytuje sprostredkovateľské služby v dohodnutej kvalite;
opakovane porušuje svoje povinnosti dohodnuté v sprostredkovateľskej zmluve a/alebo VOP;
z dôvodov uvedených v osobitných ustanoveniach VOP alebo v sprostredkovateľskej zmluve.
SPOTREBITELIA
spotrebiteľskú zmluvu sa jedná v prípade, že Klient je spotrebiteľom, to znamená fyzickou osobou alebo právnickou osobou, ktorá si objednáva služby v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy mimo rámec svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámec svojho povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. V opačnom prípade sa o spotrebiteľskú zmluvu nejedná a nevzťahuje sa na klienta ochrana spotrebiteľa podľa právnych predpisov (najmä § 52 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“)) a týchto VOP.
Sprostredkovateľ oboznamuje Klienta, ktorý je spotrebiteľom, v súvislosti so sprostredkovateľskou zmluvou uzatvorenou na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Sprostredkovateľa o nasledovnom:
Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi Sprostredkovateľom a Klientom, ktorý je spotrebiteľom, dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Sprostredkovateľa a Klienta, ktorý je spotrebiteľom, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Sprostredkovateľa je zmluva medzi Sprostredkovateľom a Klientom, ktorý je spotrebiteľom, uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti Sprostredkovateľa a Klienta, ktorý je spotrebiteľom, na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Sprostredkovateľa; na ktorej uzavretie dal návrh Klient, ktorý je spotrebiteľom Sprostredkovateľovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Sprostredkovateľa; uzavretá v prevádzkových priestoroch Sprostredkovateľa, alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení Klientom, ktorý je spotrebiteľom Sprostredkovateľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Sprostredkovateľa; alebo uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré Klientovi vznikli v súvislosti s uzatvorením a plnením sprostredkovateľskej zmluvy a prijatím služby, sú jeho vlastnými nákladmi a nesie si ich sám. V praxi sú tieto náklady stavované poštovným v súvislosti s odoslaním podpísanej sprostredkovateľskej zmluvy Sprostredkovateľovi.
Klient je oprávnený reklamovať vady služieb vykonávaných Sprostredkovateľom v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy v lehote 10 dní odo dňa výskytu príslušnej vady, a to prostredníctvom e-mailu na adrese info@floridafilip.sk. V reklamácii je Klient povinný presne špecifikovať v čom spočíva reklamovaná vada. Sprostredkovateľ je povinný doručiť Klientovi potvrdenie o uplatnení reklamácie prostredníctvom e-mailu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V prípade, ak sa preukáže, že reklamácia je opodstatnená, Sprostredkovateľ je povinný reklamovanú vadu odstrániť. O vybavení reklamácie je Sprostredkovateľ povinný informovať Klienta.
Práva Klienta z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky.
Od sprostredkovateľskej zmluvy uzavretej na diaľku alebo uzavretej mimo prevádzkových priestorov Sprostredkovateľa má Klient právo odstúpiť bez udania dôvodu, a to do 14 dní od jej uzavretia. Právo na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy uplatní Klient tak, že odstúpenie od zmluvy zašle písomne na adresu ETIC CAPITAL a.s., spoločnosť so sídlom Námestie slobody 28, 811 06 Bratislava. Na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy možno použiť formulár na odstúpenie uvedený v bode 2.3. týchto VOP. Pre dodržanie lehoty je nutné, aby poštová zásielka s písomným odstúpením bola odoslaná najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty na odstúpenie. Ak Klient odstúpi od sprostredkovateľskej zmluvy v 14-dňovej lehote, Sprostredkovateľ vráti Klientovi bez zbytočného odkladu všetky platby, ktoré prípadne od Klienta prijal; toto však neplatí, ak bol Sprostredkovateľ výslovne klientom požiadaný, aby so sprostredkúvaným obchodom začal pred uplynutím 14-dňovej lehoty na odstúpenie.
Ak sa má na základe sprostredkovateľskej zmluvy poskytnúť služba a poskytovanie služby má začať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy alebo ak Klient, ktorý je spotrebiteľom o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy požiada, Sprostredkovateľ poučuje Klienta, ktorý je spotrebiteľom o tom, že udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy, a je povinný vyžiadať od Klienta, ktorý je spotrebiteľom výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy a vyhlásenie o tom, že Klient, ktorý je spotrebiteľom, bol riadne poučený podľa tohto bodu.
Alternatívne riešenie sporov zo sprostredkovateľskej zmluvy je možné prostredníctvom subjektu alternatívneho riešenia sporov; Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán alternatívneho riešenia sporov alebo právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Riešenie sporov uvedeným spôsobom je založené na dobrovoľnej účasti obidvoch strán, objektivite a nestrannosti konania; subjektom alternatívneho riešenia sporov vo vzťahu k Sprostredkovateľovi je Slovenská obchodná inšpekcia. Odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov prostredníctvom ktorej môže klient podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu je: https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi, ktorý je súčasne uvedený aj na webovom sídle Sprostredkovateľa).
Klient, ktorý je spotrebiteľom, má právo hodnotiť služby dodané Sprostredkovateľom na webovom sídle Sprostredkovateľa. Pri zadávaní hodnotenia je potrebné, aby Klient, ktorý je spotrebiteľom, uviedol svoje meno a e-mailovú adresu, pričom e-mailová adresa po odoslaní hodnotenia nebude publikovaná. Sprostredkovateľ si vyhradzuje právo nezverejniť recenzie, ktoré obsahujú nevhodné výrazy, sú zjavne nepravdivé, nesúvisia s danou službou, odkazujú na externé stránky alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú Sprostredkovateľa. Sprostredkovateľ je povinný pri zverejnených recenziách uviesť informáciu o tom, či a akým spôsobom Sprostredkovateľ zabezpečuje, že hodnotenie služieb, ktoré poskytuje, pochádzajú od Klientov, ktorí sú spotrebiteľmi, ktorí služby skutočne využili, ak Sprostredkovateľ poskytuje klientom, ktorí sú spotrebiteľmi prístup k hodnoteniu služieb.
Ďalšie informácie, ktoré majú byť Klientovi, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 5 ods. 1 a v zmysle § 15 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa oznámené pred uzavretím sprostredkovateľskej zmluvy, sú obsiahnuté v ostatných ustanoveniach sprostredkovateľskej zmluvy a týchto VOP.
Vzorový formulár pre odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy:
Adresát:
ETIC CAPITAL a.s., spoločnosť so sídlom Námestie slobody 28, 811 06 Bratislava, IČO: 50745875
Text odstúpenia:
Týmto oznamujem, že odstupujem od sprostredkovateľskej zmluvy mnou podpísanej dňa [doplniť]
Vaše meno a priezvisko:
[doplniť]
Vaša adresa:
[doplniť]
Dátum:
[doplniť]
Váš podpis:
(iba ak je odstúpenie uskutočňované v listinnej podobe)
ZÁLOHOVÉ PLATBY
Ak sprostredkovateľská zmluva neurčuje inak, je Klient povinný zaplatiť zálohu Sprostredkovateľovi za sprostredkovanie kúpy/dražby vozidla či už formou online aukcie Copart alebo priamej kúpy v nasledovnej výške:
Záloha pre Sprostredkovateľa za účasť Sprostredkovateľa v mene Klienta na online aukcii Copart na motorové vozidlá do 20.000 $ : 2000 $
Záloha pre Sprostredkovateľa za sprostredkovanie kúpy motorového vozidla formou priameho predaja za motorové vozidla do 20.000 $ : 2000 $
Záloha pre Sprostredkovateľa za účasť Sprostredkovateľa v mene Klienta na online aukcii Copart/sprostredkovania kúpy motorového vozidla formou priameho predaja na motorové vozidlá viac ako 20.000 $ : dohodnutá individuálne v sprostredkovateľskej zmluve.
Záloha pre Sprostredkovateľa za sprostredkovania kúpy motorového vozidla formou „budgetového motorového vozidla“: dohodnutá individuálne v sprostredkovateľskej zmluve.
Ak sprostredkovateľská zmluva neurčuje inak, záloha je splatná do 3 dní odo dňa uzatvorenia sprostredkovateľskej zmluvy na účet Sprostredkovateľa na základe vystavenej zálohovej faktúry zaslanej Klientovi.
Záloha uhradená Klientom bude započítaná do kúpnej ceny/ceny dosiahnutej vydražením na online aukcii Copart. Klient sa zaväzuje zaplatiť riadne a včas aj ostatné vystavené zálohové faktúry Sprostredkovateľom na objednané služby Klientom v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy alebo VOP.
SPROSTREDKOVANIE DRAŽBY VOZDIDLA NA ONLINE DRAŽBE COPART
Copart je online aukčný dom, ktorý sa špecializuje na dražby a opätovný predaj ojazdených, búraných alebo inak poškodených vozidiel, pričom slúži rôznym predajcom vrátane poisťovní, požičovní, samospráv a charitatívnych organizácií. S rozsiahlym inventárom rozloženým na 8 000 akrov, s predajom viac ako dvoch miliónov vozidiel ročne. Dražiť na Copart-e je možné na celom území USA, t.z. je možné dražiť motorové vozidlá nachádzajúce sa na všetkých pobočkách Copart v USA.
Po uzavretí sprostredkovateľskej zmluvy a riadne zloženej zálohy Klientom na účet Sprostredkovateľa podľa článku xxx VOP je Sprostredkovateľ povinný začať aktívne vyhľadávanie motorového vozidla podľa požiadaviek klienta.
Ak nie je dohodnuté v sprostredkovateľskej zmluve inak, Sprostredkovateľ je viazaný pokynmi Klienta pri výbere vhodného motorového vozidla na online aukcii Copart.
Sprostredkovateľ je povinný zaslať Klientovi viaceré ponuky dražby motorových vozidiel podľa požiadaviek Klienta. Klient si je z viacerých ponúk zaslaných Sprostredkovateľom povinný vybrať jednu ponuku/viaceré ponuky a Sprostredkovateľovi dať písomný pokyn (postačuje mailová komunikácia) aby sa Sprostredkovateľ prostredníctvom svojho zvoleného zástupcu zúčastnil na online aukcii Copart na motorové vozidlo/vozidlá určené Klientom a urobil podanie na online aukcii Copart.
Podanie na online aukcii Copart na Klientom vybrané motorové vozidlo je Sprostredkovateľ prostredníctvom svojho zástupcu oprávnený dať len do výšky určenej Klientom v sprostredkovateľskej zmluve.
V prípade úspešného vydraženia motorového vozidla na online akcii Copart prostredníctvom Sprostredkovateľom zvoleného zástupcu je Klient povinný doplatiť vydražené motorové vozidlo vrátane poplatkov určených spoločnosťou Copart (špecifikované čl. X VOP) najneskôr do 72 hodín (pripísanie finančných prostriedkov na účet Copart). Sprostredkovateľ poučuje Klienta, že cena za vydražené motorové vozidlo sa skladá z ceny dosiahnutej vydražením v online aukcii Copart a poplatkov, ktoré si účtuje spoločnosť Copart v zmysle platného cenníka (čl. X VOP).
V prípade omeškania Klienta s úhradou sumy dosiahnutej vydražením na online aukcii Copart vrátane pridružených poplatkov spoločnosti Copart je Klient povinný platiť všetky sankčné poplatky v zmysle platného cenníka Copart uvedeného v čl. X VOP, ktoré mu Sprostredkovateľ vyfakturuje bezodkladne po tom ako ich Copart uloží Sprostredkovateľom poverenej osobe, ktorá sa zúčastní na online aukcii Copart v mene a na účet Klienta.
Sprostredkovateľ Klienta výslovne upozorňuje a Klient túto právnu skutočnosť akceptuje, že motorové vozidlo dražené na online aukcii Copart sa nadobúda do vlastníctva Klienta bez akejkoľvek záruky za stav motorové vozidla až úplným doplatením ceny dosiahnutej vydražením vrátane všetkých poplatkov spoločnosti Copart.
Po riadnom a včasnom doplatení ceny dosiahnutej vydražením na online aukcii Copart vrátane pridružených poplatkov spoločnosti Copart je Klient povinný zabezpečiť odvoz vydraženého motorového vozidla z priestorov spoločnosti Copart. Ak nie je v sprostredkovateľskej zmluve uvedené inak, Sprostredkovateľ je povinný zaslať klientov nacenenie prepravy vydraženého motorové vozidla do nasledujúcich destinácii:
Najbližšieho prístavu k dražobnému miestu Copart v USA + nacenenie prepravy motorového vozidla do Európy do Bremerhaven alebo Brémy (DE),
Dielne Florida Filip, 23230 Harper Ave Punta Gorda, FL 339800 (v prípade ak vydražené motorové vozidlo bude opravované v dielni Florida Filip).
Ak nie je v sprostredkovateľskej zmluve určené inak, je Klient povinný určiť miesto kam má byť vydražené motorové vozidlo transportované a uhradiť všetky náklady na prepravu vydraženého motorového vozidla.
Transport vydraženého vozidla bez opravy/servisu
Ak sa Klient rozhodne nevyužiť možnosť opravy/servisu motorového vozidla v dielni Florida Filip a bude požadovať priamy transport vydraženého motorového vozidla do najbližšieho prístavu k dražobnému miestu Copart v USA a odtiaľ do Európy je Sprostredkovateľ mu takýto priamy transport naceniť. Následne zašle ponuku priameho transportu vydraženého motorového vozidla do Európy Klientovi a ten je povinný písomne potvrdiť cenu transport (postačuje mailom). Sprostredkovateľ vystaví zálohovú faktúru za transport motorového vozidla z dražobného miesta Copart do Európy, do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE) a zašle ju Klientovi. Klient je povinný faktúru uhradiť najneskôr do 3 pracovných dní. Po uhradení zálohovej faktúry bude vydražené vozidlo transportované na prepravu Európy, t.z. do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE). V prípade neuhradenia zálohovej faktúry za prepravu vydraženého motorového vozidla Klientom riadne a včas, Sprostredkovateľ nie je povinný prepravu vykonať/zabezpečiť.
Transport vydraženého motorového vozidla s opravou/servisom
V prípade zvolenia možnosti zaslania vydraženého motorového vozidla do dielne Florida Filip a opravy/servis motorového vozidla v dielni Florida Filip 23230 Harper Ave Punta Gorda, FL 339800, bude motorové vozidlo zasielané do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE) až po vykonaní opravy/servisu po požiadaviek Klienta.
V tomto prípade je Sprostredkovateľ naceniť Klientovi prepravu vydraženého motorového vozidla z miesta Copart kde sa vydražené vozidlo nachádza do dielne Florida Filip 23230 Harper Ave Punta Gorda, FL 339800. Následne zašle ponuku transportu vydraženého motorového vozidla Klientovi a ten je povinný písomne potvrdiť cenu transport (postačuje mailom). Sprostredkovateľ vystaví zálohovú faktúru za transport motorového vozidla z dražobného miesta Copart do dielne Florida Filip a zašle ju Klientovi. Klient je povinný faktúru uhradiť do najneskôr 3 pracovných dní. Po uhradení zálohovej faktúry bude vydražené vozidlo transportované do dielne Florida Filip, FL. V prípade neuhradenia zálohovej faktúry za prepravu vydraženého motorového vozidla Klientom riadne a včas, Sprostredkovateľ nie je povinný prepravu vykonať/zabezpečiť.
Oprava vozidla v dielni Florida Filip je predmetom osobitného a individuálneho nacenenia, ktoré je povinný Sprostredkovateľ zaslať písomne (mailom) Klientovi. Klient je povinný písomne potvrdiť cenu opravy/servisu v dielne Florida Filip. Sprostredkovateľ následne vystaví Klientovi zálohovú faktúru za vykonanie opravy/servisu vydraženého motorového vozidla v odsúhlasenej výške a Klient je povinný zálohovú faktúru za opravu motorového vozidla zaplatiť najneskôr do 3 pracovných dní. V prípade neuhradenia zálohovej faktúry za opravu/servis vydraženého motorového vozidla Klientom riadne a včas, Sprostredkovateľ nie je povinný opravu/servis vykonať/zabezpečiť.
Po vykonaní opravy/servisu motorového vozidla je Sprostredkovateľ povinný zaslať Klientovi zálohovú faktúru za prepravu vydraženého motorového vozidla do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE). Klient je povinný túto zálohovú faktúru uhradiť najneskôr do 3 pracovných dní. Po uhradení zálohovej faktúry bude vydražené vozidlo transportované na prepravu Európy, t.z. do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE). V prípade neuhradenia zálohovej faktúry za prepravu vydraženého motorového vozidla Klientom riadne a včas, Sprostredkovateľ nie je povinný prepravu vykonať/zabezpečiť.
ODMENA SPROSTREDKOVATEĽA, PRIDRUŽENÉ POPLATKY, PLATOBNÉ PODMIENKY NA DRAŽBE COPART
Ak sprostredkovateľská zmluva neustanovuje inak, nárok na odmenu Sprostredkovateľovi vzniká okamihom, kedy Klient uzavrie sprostredkúvaný obchod, t.z. v prípade online aukcie COPART vzniká nárok na odmenu Sprostredkovateľa momentom úspešného vydraženia motorového vozidla. Odmena je splatná do 15 dní odo dňa vzniku nároku Sprostredkovateľa na odmenu, ak sa v sprostredkovateľskej zmluve nedohodne inak. Odmena Sprostredkovateľa ak sprostredkovateľská zmluva neurčuje inak je 2.500$.
Platba odmeny sa uskutočňuje bezhotovostným platobným stykom alebo v hotovosti. Akékoľvek vzájomné splatné finančné nároky, ktoré medzi stranami vzniknú, možno jednostranne započítať. Klient súhlasí s tým, aby Sprostredkovateľ si uspokojil svoj nárok na zaplatenie odmeny z prostriedkov zálohy, ak táto bola zložená Klientom.
Náklady spojené s dražbou motorového vozidla prostredníctvom online aukčného portálu Copart.com ak sprostredkovateľská zmluva neurčuje inak sú v súlade s podmienkami dražby určené spoločnosťou COPART nasledovne:
(https://www.copart.com/content/us/en/member-terms-and conditions?intcmp=web_footer_termsandconditions_en)
Pridružené poplatky online aukcie Copart, ktoré sa pripočítavajú k cene dosiahnutej vydražením na aukcii Copart podľa aktuálneho cenníku:
Skupiny pre vozidlá s technickým preukazom „Clean Title“ (ekonomicky opraviteľne vozidla alebo vozidlá bez nehody) a technickým preukazom „Non clean Title“ (ekonomicky neopraviteľné vozidlá) sú zobrazené nasledovne:
Zabezpečené platobné metódy
Vydražená cena
Technický preukaz „Clean Title“
$0 - $49.99
$25.00
$50.00 - $99.99
$45.00
$100.00 - 199.99
$80.00
$200.00 - $299.99
$120.00
$300.00 - $349.99
$120.00
$350.00 - $399.99
$120.00
$400.00 - $449.99
$160.00
$450.00 - $499.99
$160.00
$500.00 - $549.99
$185.00
$550.00 - $599.99
$185.00
$600.00 - $699.99
$210.00
$700.00 - $799.99
$230.00
$800.00 - $899.99
$250.00
$900.00 - $999.99
$275.00
$1,000.00 - $1,199.99
$325.00
$1,200.00 - $1,299.99
$350.00
$1,300.00 - $1,399.99
$365.00
$1,400.00 - $1,499.99
$380.00
$1,500.00 - $1,599.99
$390.00
$1,600.00 - $1,699.99
$410.00
$1,700.00 - $1,799.99
$420.00
$1,800.00 - $1,999.99
$440.00
$2,000.00 - $2,399.99
$470.00
$2,400.00 - $2,499.99
$480.00
$2,500.00 - $2,999.99
$500.00
$3,000.00 - $3,499.99
$600.00
$3,500.00 - $3,999.99
$675.00
$4,000.00 - $4,499.99
$710.00
$4,500.00 - $4,999.99
$750.00
$5,000.00 - $5,499.99
$750.00
$5,500.00 - $5,999.99
$750.00
$6,000.00 - $6,499.99
$800.00
$6,500.00 - $6,999.99
$800.00
$7,000.00 - $7,499.99
$800.00
$7,500.00 - $7,999.99
$815.00
$8,000.00 - $8,499.99
$840.00
$8,500.00 - $8,999.99
$840.00
$9,000.00 - $9,999.99
$840.00
$10,000.00 - $10,499.99
$850.00
$10,500.00 - $10,999.99
$850.00
$11,000.00 - $11,499.99
$850.00
$11,500.00 - $11,999.99
$850.00
$12,000.00 - $12,499.99
$850.00
$12,500.00 - $14,999.99
$850.00
$15,000.00+
7.25%
Nezabezbezpečené platobné metódy
Final Bid Price
Technický preukaz „Clean Title“
$0 - $49.99
$27.50
$50.00 - $99.99
$50.00
$100.00 - 199.99
$90.00
$200.00 - $299.99
$135.00
$300.00 - $349.99
$137.50
$350.00 - $399.99
$140.00
$400.00 - $449.99
$182.50
$450.00 - $499.99
$185.00
$500.00 - $549.99
$212.50
$550.00 - $599.99
$215.00
$600.00 - $699.99
$245.00
$700.00 - $799.99
$270.00
$800.00 - $899.99
$295.00
$900.00 - $999.99
$325.00
$1,000.00 - $1,199.99
$385.00
$1,200.00 - $1,299.99
$415.00
$1,300.00 - $1,399.99
$435.00
$1,400.00 - $1,499.99
$455.00
$1,500.00 - $1,599.99
$470.00
$1,600.00 - $1,699.99
$495.00
$1,700.00 - $1,799.99
$510.00
$1,800.00 - $1,999.99
$540.00
$2,000.00 - $2,399.99
$590.00
$2,400.00 - $2,499.99
$605.00
$2,500.00 - $2,999.99
$650.00
$3,000.00 - $3,499.99
$775.00
$3,500.00 - $3,999.99
$875.00
$4,000.00 - $4,499.99
$935.00
$4,500.00 - $4,999.99
$1,000.00
$5,000.00 - $5,499.99
$1,000.00
$5,500.00 - $5,999.99
$1,000.00
$6,000.00 - $6,499.99
$1,050.00
$6,500.00 - $6,999.99
$1,050.00
$7,000.00 - $7,499.99
$1,050.00
$7,500.00 - $7,999.99
$1,065.00
$8,000.00 - $8,499.99
$1,090.00
$8,500.00 - $8,999.99
$1,090.00
$9,000.00 - $9,999.99
$1,090.00
$10,000.00 - $10,499.99
$1,200.00
$10,500.00 - $10,999.99
$1,200.00
$11,000.00 - $11,499.99
$1,200.00
$11,500.00 - $11,999.99
$1,200.00
$12,000.00 - $12,499.99
$1,200.00
$12,500.00 - $14,999.99
$1,200.00
$15,000.00+
12.25%
Poplatok za bránu
Poplatok za bránu je 79,00 $ sa vyberá za všetky nákupy Copart. Tento poplatok pokrýva administratívne náklady a presun tovaru z nášho skladového miesta na úložnú plochu Kupujúceho.
Poplatok za virtuálnu ponuku
Všetky ponuky zadané prostredníctvom terminálov, počítačov členov, smartfónov, tabletov alebo iných zariadení na prihadzovanie budú spoplatnené nasledujúcimi poplatkami na základe vysokej sumy ponuky
Pre-Bid
$0 - $99.99
FREE
$100.00 - $499.99
$39.00
$500.00 - $999.99
$49.00
$1,000.00 - $1,499.99
$69.00
$1,500.00 - $1,999.99
$79.00
$2,000.00 - $3,999.99
$89.00
$4,000.00 - $5,999.99
$99.00
$6,000.00 - $7,999.99
$119.00
$8,000.00+
$129.00
Live Bid
$0 - $99.99
FREE
$100.00 - $499.99
$49.00
$500.00 - $999.99
$59.00
$1,000.00 - $1,499.99
$79.00
$1,500.00 - $1,999.99
$89.00
$2,000.00 - $3,999.99
$99.00
$4,000.00 - $5,999.99
$109.00
$6,000.00 - $7,999.99
$139.00
$8,000.00+
$149.00
Poplatky za dopravu
Členovia môžu dostať až 10 titulov poštou z jedného miesta za 15 $ poštovou službou USA a až 20 titulov za 20 $ spoločnosťou FedEx. Pri osobnom odbere titulov bude účtovaný manipulačný poplatok vo výške 20 $ za titul.
Členovia musia mať v evidencii obmedzené splnomocnenie na zaslanie titulov poštou.
Environmentálny poplatok
Za každú predanú položku sa účtuje poplatok 10 $, ktorý pokrýva náklady na precíznu manipuláciu a starostlivosť v súlade s environmentálnymi predpismi.
Iné poplatky (ak sa uplatňujú)
Poplatok za oneskorenú platbu
Čiastka vozidla a všetky príslušné poplatky musia byť zaplatené do 3 pracovných dní od kúpy, vrátane dňa predaja, aby ste sa vyhli poplatku 50,00 $ za vozidlo.
Poplatok za skladovanie
Sadzby za úložisko sa môžu líšiť v závislosti od lokality a možno ich nájsť na stránkach lokality Copart v ktorej sa nachádzalo dražené motorové vozidlo.
Poplatok za opätovnú inzerciu vozidla
Ak nebude vydražené vozidlo v plnej výške uhradené do 8 kalendárnych dní (vrátane dňa predaja), vozidlo bude preradené na opätovný predaj. Poplatok za opätovné zaradenie bude 10 % z konečnej predajnej ceny s minimálnou sumou 600 $.
Ak máte uložený vklad, poplatok za opätovné zaradenie sa odpočíta z vášho existujúceho vkladu.
PRÍPLATKOVÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ SPROSTREDKOVATEĽOM:
Príplatkové služby ponúkané Klientovi k úspešne vydraženému motorovému vozidlu na online aukcii Copart:
Zariadenie prepravy zo strediska Copart, kde sa vydražené motorové vozidlo nachádza do dielne Florida Filip alebo na klientom určené miesto. Preprava po USA prostredníctvom prepravnej spoločnosti je v priemere účtovaná od 1.20$ -1.80$/ míľa. Klientovi bude zaslaná individuálna ponuka na prepravu jeho vydraženého vozidla, ktorú klient musí vopred odsúhlasiť pred jej vykonaním a následne mu bude vystavená zálohová faktúra Sprostredkovateľom.
Kontrola motorového vozidla (fyzická kontrola mechanikom + online preverenie vozidla):
do 50 míľ - 500$
50 do 100 míľ - 800$
nad 100 míľ do 150 míľ - 1200$
Copart v Punta Gorda - 320$
Riverview (Tampa) - 600$
Miami Orlando a West Palm Beach - 1250$
podľa osobitných požiadaviek klienta – individuálna dohoda na cene
Online preverenie vozidla:
Získanie VIN vozidla, preverenie carfax, história vozidla - 120$
Nacenenie opravy vydraženého motorového vozidla:
10.4.2Možnosť zaslať vydražené motorové vozidlo do dielne Florida Filip na Floride, kde bude určená cena opravy motorového vozidla. Ak sa klient rozhodne využiť služby opravy vydraženého motorového vozidla prostredníctvom dielne Florida Filip za určenú cenu, klient zaplatí Sprostredkovateľovi zálohovú faktúru najneskôr do 3 pracovných dní za vykonanie opravy/servisu na jeho vydraženom vozidle. Po pripísaní zálohy na opravu/servis na účet Sprostredkovateľa bude oprava/servis vykonaný.
KÚPA MOTOROVÉHO VOZIDLA
PRIAMA KÚPA
V prípade uzatvorenia sprostredkovateľskej zmluvy na priamu kúpu motorového vozidla a zaplatení požadovanej zálohy v je zmysle čl. VIII VOP, Klient povinný zaslať prostredníctvom mailovej komunikácie Sprostredkovateľovi konkrétny inzerát s vybraným motorovým vozidlom. Klient je oprávnený využiť Príplatkové služby poskytované Sprostredkovateľom v zmysle čl. X VOP.( kontrola motorového vozidla, preverenie motorového vozidla, oprava motorového vozidla).
Ak sa Klient rozhodne pre konkrétne motorové vozidlo, Sprostredkovateľ zistí u predajcu či je vozidlo dostupné.
Ak je vozidlo dostupné, Sprostredkovateľ sa pokúsi rezervovať vozidlo u predajcu. Následne Sprostredkovateľ zašle Klientovi Kúpnu zmluvu na motorové vozidlo. Klient je povinný kúpnu zmluvu preštudovať, podpísať a podpísané dokumenty poslať naskenované mailom na adresu info@floridafilip.sk. Po uzavretí kúpnej zmluvy je Klient povinný uhradiť kúpnu cenu za motorové vozidlo podľa podmienok uzatvorenej kúpnej zmluvy.
Sprostredkovateľ sa zaväzuje naceniť Klientovi prepravu zakúpeného vozidla do Európy, konkrétne do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE). Po písomnom odsúhlasení výšky prepravy zakúpeného motorového vozidla pre Klienta vystaví Sprostredkovateľ zálohovú faktúru Klientovi na prepravu motorového vozidla. Po uhradení zálohovej faktúry Klientom riadne a včas, vykoná Sprostredkovateľ prepravu motorového vozidla do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE). V prípade neuhradenia zálohovej faktúry za prepravu motorového vozidla, Sprostredkovateľ nie je povinný prepravu vykonať.
V prípade, že Klient nemá vybrané konkrétne vozidlo, ktorého kúpa by mala byť predmetom sprostredkovania, môže požiadať Sprostredkovateľa o zabezpečenie vyhľadania zodpovedajúceho motorového vozidla podľa požiadaviek Klienta. V tomto prípade sprostredkovania priamej kúpy motorového vozidla pre Klienta budú zmluvné vzťahy (odmena Sprostredkovateľa, dodacie lehoty, nacenenie transportu vozidla, opravy vozidla...) medzi Klientom a Sprostredkovateľom individuálne upravené v sprostredkovateľskej zmluve, pričom na vzťahy neupravené sprostredkovateľskou zmluvou sa spravujú VOP.
Ak sprostredkovateľská zmluva neustanovuje inak, nárok na odmenu Sprostredkovateľovi vzniká okamihom, kedy Klient uzavrie sprostredkúvaný obchod, t.z. v prípade priamej kúpy motorového vozidla, vzniká nárok na odmenu Sprostredkovateľa momentom kúpy Klientom vybraného motorového vozidla. Odmena je splatná do 15 dní odo dňa vzniku nároku Sprostredkovateľa na odmenu, ak sa v sprostredkovateľskej zmluve nedohodne inak. Odmena Sprostredkovateľa ak sprostredkovateľská zmluva neurčuje inak je 2.500$.
Platba odmeny sa uskutočňuje bezhotovostným platobným stykom alebo v hotovosti. Akékoľvek vzájomné splatné finančné nároky, ktoré medzi stranami vzniknú, možno jednostranne započítať. Klient súhlasí s tým, aby Sprostredkovateľ si uspokojil svoj nárok na zaplatenie odmeny z prostriedkov zálohy, ak táto bola zložená Klientom.
BUDGETOVÉ MOTOROVÉ VOZIDLÁ
Sprostredkovateľ ponúka Klientovi v rámci svojej sprostredkovateľskej činnosti aj možnosť sprostredkovať kúpu/dražbu motorového vozidla formou „budgetóveho motorového vozidla“.
Budgetové motorové vozidlo je ponuka Sprostredkovateľa pre Klienta na kúpu/dražbu motorového vozidla podľa požiadaviek Klienta za vopred dohodnutú sumu motorového vozidla, ktorá je konečná a ktorá v sebe zahŕňa online preverenie motorového vozidla, kúpu/dražbu motorového vozidla prepravu motorového vozidla do dielne Florida Filip, opravu/servis motorového vozidla v dielni Florida Filip a transport motorového vozidla do Európy do prístavov Bremerhaven alebo Brémy (DE) vrátane nákladov a odmeny Sprostredkovateľa.
V sprostredkovateľskej zmluve Klient Sprostredkovateľovi stanoví cenu motorového vozidla ako cenu konečnú vrátane oprav, servisu, odmeny a nákladov Sprostredkovateľa a transportu do Európy. Klient ďalej určí Sprostredkovateľovi špecifikáciu motorového vozidla, ktoré má byť predmetom sprostredkovania.
Sprostredkovateľ sa zaväzuje Klientovi ponúknuť 5 ponúk na sprostredkovanie kúpy/dražby motorového vozidla. Klient je povinný vybrať z ponúknutých motorových vozidiel jedno motorové vozidlo na sprostredkovanie kúpy/dražby.
Po uzavretí sprostredkovateľskej zmluvy s Klientom na budgetové motorové vozidlo vystaví Sprostredkovateľ zálohovú faktúru v zmysle čl. VIII VOP.
ZÁVAZKY ZMLUVNÝCH STRÁN V PRÍPADE NESPLNENIA POVINNOSTÍ
Klient sa zaväzuje v prípade zmarenia účelu sprostredkovateľskej zmluvy uhradiť Sprostredkovateľovi zmluvnú pokutu vo výške zloženej zálohy v zmysle čl. VIII VOP. Zmarením účelu sprostredkovateľskej zmluvy Klientom sa pre účely sprostredkovateľskej zmluvy rozumie:
neuhradenie sumy dosiahnutej vydražením na online akcii Copart vrátane všetkých poplatkov spoločnosti Copart riadne a včas,
neuhradenie zálohovej faktúry vystavenej Sprostredkovateľom za prepravu motorového vozidla, opravu/servis motorového vozidla, prepravu motorového vozidla do Európy riadne a včas,
neuhradenie dohodnutého doplatku za budgetové motorové vozidlo riadne a včas,
neuhradenie kúpnej ceny predajcovi v prípade sprostredkovania priamej kúpy motorového vozidla riadne a včas,
porušenie povinností Klienta v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy.
Klient je povinný v prípade svojho rozhodnutia nepokračovať po predložení 5-piatich ponúk v kúpe motorového vozidla/v dražbe motorového vozidla na online aukcii Copart na základe sprostredkovateľskej zmluvy bez zavinenie Sprostredkovateľa uhradiť Sprostredkovateľovi paušálnu náhradu výdavkov vo výške online preverenia vozidla podľa cenníka uvedeného v týchto VOP.
Klient potvrdzuje, že bol Sprostredkovateľom pred začatím poskytovania sprostredkovateľských služieb informovaný o výške odmeny a pridružených službách v zmysle VOP, cenotvorby na online aukcii Copart a tomuto spôsobu výpočtu porozumel a súhlasí s ním, čo potvrdzuje udelením súhlasu s týmito VOP. Klient zároveň potvrdzuje, že bol zároveň oboznámený o potrebe všetkých predpokladaných úkonov potrebných na dovoz motorového vozidla do Európskej únie.
POVINNOSŤ MLČANLIVOSTI
Klient sa zaväzuje zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel v súvislosti s poskytovaním služieb podľa sprostredkovateľskej zmluvy, ktoré nemožno v záujme Sprostredkovateľa oznamovať tretím osobám.
Sprostredkovateľ sa zaväzuje zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel v súvislosti s poskytovaním služieb v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy.
DORUČOVANIE PÍSOMNOSTÍ
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky písomnosti, ktoré má doručiť/bude doručovať v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy, ako aj po skončení sprostredkovateľskej zmluvy jedna zmluvná strana druhej zmluvnej strane, budú doručované prostredníctvom e-mailovej adresy (v prípade klienta prostredníctvom e-mailovej adresy zadanej klientom v zákazníckom účte klienta na sprostredkovateľskej zmluve; v prípade Sprostredkovateľa prostredníctvom e-mailovej adresy zverejnenej na webovej stránke www.floridafilip.sk ) alebo prostredníctvom pošty doporučene na adresu druhej zmluvnej strany uvedenú v záhlaví sprostredkovateľskej zmluvy.
E-mail sa považuje za doručený 3. dňom odo dňa jeho odoslania aj v prípade, ak sa o tom adresát nedozvie. Odoslanie e-mailu musí zmluvná strana, ktorá tvrdí, že e-mail odoslala, hodnoverne preukázať.
Písomnosť - zásielka doručovaná prostredníctvom pošty sa považuje za doručenú dňom jej prevzatia adresátom – zmluvnou stranou, dňom, kedy zmluvná strana odmietne poštou doručovanú zásielku prevziať, alebo dňom, kedy pošta vráti doručovanú zásielku odosielajúcej zmluvnej strane ako nevyžiadaná v odbernej (úložnej) lehote alebo s oznámením adresát neznámy, prípadne ako zásielku nedoručenú.
RIEŠENIE SPOROV
Spory a/alebo nezrovnalosti medzi zmluvnými stranami, ktoré vzniknú na základe spotrebiteľskej zmluvy alebo v akejkoľvek súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou sa budú riešiť v prvom rade mimosúdnou cestou, a to vzájomnými rokovaniami zmluvných strán vedenými v dobrej viere. Ak sa tieto spory a/alebo nezrovnalosti nepodarí vyriešiť ani po takýchto vzájomných rokovaniach zmluvných strán, je ktorákoľvek zmluvná strana oprávnená predložiť tieto spory a/alebo nezrovnalosti medzi zmluvnými stranami, ktoré vzniknú na základe spotrebiteľskej zmluvy alebo v akejkoľvek súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou na rozhodnutie vecne a miestne príslušnému súdu Slovenskej republiky.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Podmienky spracúvania osobných údajov Klienta ako dotknutých osôb Sprostredkovateľom, vrátane špecifikácie právnych základov a účelov spracúvania daných osobných údajov, sú upravené na webovej stránke Sprostredkovateľa www. floridafilip.sk v sekcii „Ochrana osobných údajov“.
Klient má ako dotknutá osoba všetky práva priznané Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a ďalšími právnymi predpismi.
Klient ako dotknutá osoba vyhlasuje, že je vedomý si svojich práv v zmysle Nariadenia GDPR a o ochrane osobných údajov, a že mu boli poskytnuté zo strany Sprostredkovateľa všetky informácie podľa článku 13 a nasl. Nariadenia GDPR a § 19 a nasl. Zákona o ochrane osobných údajov.
Klient vyhlasuje, že ním poskytnuté osobné údaje sú pravdivé, úplné a správne a boli poskytnuté slobodne.
OSTATNÉ USTANOVENIA
Sprostredkovateľ je oprávnený tieto VOP jednostranne meniť, s výnimkou ustanovení obsahujúcich informácie podľa § 15 ods. 8 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a to v prípade, že sa jedná o sprostredkovateľskú zmluvu uzatvorenú s Klientom, ktorý je spotrebiteľom, kedy sa v nadväznosti na znenie § 15 ods. 8 Zákona o ochrane spotrebiteľa vyžaduje súhlas všetkých zmluvných strán. Zmena a/alebo doplnenie VOP sa uskutoční vydaním nových VOP, účinnosťou ktorých zaniká účinnosť predchádzajúcich VOP. Zmenu VOP je Sprostredkovateľ povinný uverejniť na svojej internetovej stránke a zaslať e-mailom Klientovi, a to najmenej 30 kalendárnych dní pred dňom nadobudnutia účinnosti nových VOP.
V prípade, ak Klient v lehote najneskôr do dňa nadobudnutia účinnosti nových VOP neoznámi Sprostredkovateľovi, že s novými VOP nesúhlasí, platí, že Klient sa s novými VOP oboznámil, s týmito súhlasí a tieto VOP sa stávajú dňom ich účinnosti pre zmluvné strany záväznými.
V prípade, ak Klient oznámi Sprostredkovateľovi, že s novými VOP nesúhlasí, v takomto prípade dňom účinnosti nových VOP, zmluva zaniká.
V prípade, ak by bolo alebo sa stalo niektoré z ustanovení VOP neplatným, neúčinným alebo nevymožiteľným nebude tým dotknutá ani obmedzená platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP. Ak nastane takáto situácia, zmluvné strany nahradia takéto neplatné, neúčinné či nevymáhateľné ustanovenie iným ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá rovnakým obchodným účelom ako ustanovenie neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné alebo sa dohodnú na riešení, ktoré zachová kontext a účel daného ustanovenia.
Všetky platby/poplatky uvedené v mene americký dolár budú prepočítané ku dňu vykonania právneho úkonu do meny euro podľa aktuálneho konverzného kurzu určeného Národnou bankou Slovenska.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou sprostredkovateľskej zmluvy uzatvorenej medzi Klientom
a Sprostredkovateľom.
Tieto VOP ako aj všetky právne vzťahy s nimi súvisiace sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.10.2024.
V Bratislave dňa 1.10.2024